Tentoonstelling StichtingAircraft Research Group Achterhoek (ARGA) 12/13-10-2024

Geplaatst op zaterdag 5 oktober 2024 om 17:10 — Laatst bijgewerkt op zaterdag 5 oktober 2024 om 17:18

De ARGA onderzoekt de luchtoorlog gedurende de Tweede Wereldoorlog boven de Achterhoek, Liemers, Veluwezoom, Lingewaard en de Nederlandse-Duitse grensstreek bij Emmerich-Bocholt. Dit wordt o.a. gedaan door het uitvoeren van archiefonderzoek in binnen en buitenland, crash site locatie onderzoek, conserveren en beheren van vliegtuigdelen, documenten en foto’s. Tevens onderhouden wij contacten met familieleden van veteranen en verzorgen wij lezingen over de luchtoorlog. De ARGA is van mening dat een dergelijke ingrijpende gebeurtenis nooit meer mag worden vergeten en zal door professioneel onderzoek trachten alle facetten van deze luchtoorlog aan het licht te brengen. In de nabije toekomst moet een permanent museum deze geschiedenis in beeld gaan brengen en voor een groter publiek toegankelijker maken.

Graag nodigen wij u uit om kennis te maken met de werkzaamheden van onze stichting en de resultaten van al ons onderzoek, welke staan tentoongesteld in ons museum.Een unieke collectie waarbij het verhaal achter de vliegtuigcrash centraal staat!

U bent van harte welkom op zaterdag en zondag 12&13 Oktober a.s. van 11.00- 16.00 uur op het onderstaande adres:
Heideweversweg 1/1a7255 LV Hengelo(Gld).

ARGA heeft in Beek opgravingen verricht naar een aantal vliegtuigen:

Bijlage Flyer ARGA